Här är jag

Här är jag
Ingrid

Status just nu :

Fick beskedet om bröstcancer i slutet av maj 2009. Tyvär med 8 månaders fördröjning.
Opererades én gång primo juni, sen én gång till i juli- då det var cancer rester kvar i ränderna- sen visade det seg oxå att det i det resterande bröstet fanns en solitär tumor till ! - så det var tur att dom tog hela bröstet till slut. 15 av 25 lymfkjörtlar hade cancer.
Fick sista av 6 kemokurar i dec 09, avslutade strålbehandling januar 2010.
Behandlat med Tamoxifen i ca 1 år, efter mycket tjat fick jag i somras äntligen bytt till Arimidex. Får soladex sprutor 1 gng i ånaden för att stänga ner eggstockarna.
Skulle operera bort eggstockarna denna veckan ( då jag har hormonkänslig cancer och inte vill ta några chancer på att eggstockarna ska busa .. ) - men i stället har man vid den årliga mammografikontrollen 4.10.2011 upptäckt cancer i mitt andra bröst. FUCK CANCER.
Har inte blivit utredd genetisk då dom inte trodde att dom skulle hitta något - trots att min mor har bröstcancer, hennes syster, samt att en moster och en kusin till dom har dött i bröstcancer. Man kan ju undra.....
Hade kommit en bra bit på väg nu, in i den normala vardagen, lite överviktig av alla behandlingar, men med vackert lockigt hår helt ned till axlarna ( när det är blött- innan det kruller upp sig : ) !! )
Den nya cancern hade spridit sig till lymfkjörtlarna, hvilket resulterade i totalt två operationer för detta bröstet oxå. Sedan blev det 6 Taxolkurar, efterföljd av strålning. . Allt håret gick inte förlorad denna gången vilket ju är en jätte-bonus : ). Min nya bröstcancer är herceptin-känslig- slik att jag var tredje vecka får infusjon med Herceptin- den sista får jag i dec 2012.
Nu, i sept 2012 har jag äntligen opererat bort mina äggstockar samt äggledare och har 5 år med antihormonell behandling framför mig - om det inte dycker något annat upp på vägen....
Just nu njuter jag oerhört av att CT-thorax, abdomen samt skelettscintigrafi utförda efter sommarsemesteren var fria för cancer.

fredag 7 oktober 2011

DET VAR CANCER ENDÅ !!!!!!!?!?!?!?!?!?

HELVETE- hur r det möjlig !!! S ringde nyss- han har fått veta att proverna visade cancer endå.

Jag r i chok

9 kommentarer:

  1. Söta fina Ingrid, jag är i chock med dig.
    Tänker så på dig, att kastas så fram och tillbaka. Är det verkligen sant!!?

    SvaraRadera
  2. epp - dom hade kikat på ett provsvar som var drygt ett år gammalt- som blev tagit från en kjörtel på halsen - som var normal. I går först har´de dom analyserat provet från bröstet.
    Tack för din kommentar här om dagen : ) - lycka till med din nya- FRISKA vardag !!! Det är en del att tänka på- men jätte positivt !! Inte bli besviken om det går lite fram- och inte så snabbt som du vill..... jätte kram från mig

    SvaraRadera
  3. Nej, nej, nej, nej, nej!!!!! Det kan inte vara sant!!! Vet du mer? Förstadie eller mer? Det här fixar du Ingrid!!! Skickar massor med styrkekramar från Umeå <3

    SvaraRadera
  4. Äskade, finaste Ingrid!
    Kände att jag ville skriva ett inlägg här även om vi har pratat i telefon hela dagen. Du, min vackra, nya "barndomskamrat", min själsfrände och vän- glöm ALDRIG att i denna kampen är du inte ensam.
    Detta bekämpar vi tillsammans. Ett steg i taget.
    Jävla helvetes fuck cancer!!!!!!!! Det är oförlåtligt att låta dig åka en sådan känslomässig berg och dalbana. Livets blomster, darling- Livets Blomster!!!!!!
    Puss och massor av kramar tills vi ses nästa vecka.

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej... jag är så ledsen för din skulle..... jävla cancer....
    Skickar massor av styrka till dig, vi är många som är med dig och du fixar det, det vet vi alla.

    Tusen Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  6. tack kara kära ni. Ja- det är bara att kavla upp armarna.... dvs- dom var ju segentligen redan kavlade helt upp - så vi får nog kavla upp tills det blir ett linne...! : ) Det blir såännande veckor nu - innan vi fått all info hur det står till. Kram

    SvaraRadera
  7. Men... Vad säger du? Jag kan inte med ord beskriva vad jag egentligen känner just nu. Men vet du vad? Du fixar det här. Igen.

    *kramar om dig länge, länge*

    Kramar i massor, Pernilla

    SvaraRadera
  8. Men va fan..... Ja, det är ju bara "på t igen"... inte mkt att fundera på, :( Men det suger, ordentligt!

    Kram

    SvaraRadera